20 juli 2011

Dagboksinlägg 20 juli-något börjar ta form både på tomt och i dator

Godmorgon!
Klockan fyra imorse väcktes jag av Zilla som ville ut. Hon var lite krasslig i magen stackarn.
När jag kom in igen lade jag mig på soffan. Det blir varmt med barn bredvid sig i sängen oavsett storlek.

Igår badade barnen i baljor på verandan.
Efter ett tag spårade de ur och vattnet flög både in i huset och över varandra.
Då tog jag upp dem, och placerade mina små gryn i köket vid mig.
Det är inte lätt att skriva med tre ungar runt sig, men det går.



Det är mycket "Titta här mamma!" och "Razmus retas, mamma..."
Men barnen ritade fina teckningar, och jag skrev på manuset.

Utanför huset jobbas det på för fullt.
Bakom ser det ut så här:
Där skall så småningom byggas upp ett nytt vardagsrum som blir inglasat till stor del.
Framför huset läggs grunden för vår nya farstukvist, som då blir dubbelt så stor som den gamla.

Fotografiet är taget uppifrån vår ytterdörr, och ned.

 Oftast sitter jag i soffan och skriver. Lilla Zabine älskar att fotografera, och igår tog hon det här kortet på mig när jag skrev. Efter ett tag börjar det sticka i fötterna, och jag blir tvungen att ändra ställning.

Nu skall jag fixa frukost åt mina smågryn. ha en härlig dag. Här strålar solen redan.

1 kommentar:

  1. Hej!

    Farstukvisten ser ut att bli fin. Jag har en idé som du kanske skulle vara intresserad av. Jag jobbar nämligen på ett byggforum och skulle tycka det vore skoj om du ville skriva om ert projekt hos oss för en liten morot.

    Hör av dig till mig på mejl så berättar jag mer,
    helgibyggla@gmail.com

    Vänliga hälsningar
    Helgi

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...