1 augusti 2011

Nattinlägg

Igår skurade jag och lillstumpan vår båt som legat en sisådär fyra år i huvudstupa läge.

Den såg hemsk ut, men efter lite skrapning och hård rotborsttvättning så...

Flyttningen från furusund till Grödinge orsakade en liten skada i lacken som nog är lätt att laga, men...
Jag tänker sälja eländet som det är, och på det viset avlasta ungarnas lekplats. Den är just nu belamrad med ställningsrör, båt och en obrukbar rutschkana.
Typiskt nu när ungarna har lov, men det är bara att bita ihop.

Nere i trädgården har klematisen invaderat det gamla äppelträdet. Vackert va? Det bästa av allt är att den kommer varje år utan att jag gör ett dyft.

Stockrosorna jag fick av Peters syster förra året visar sin bästa sida, men solen är tuff på den och bränner bladen märker jag.
Detta min vän är utsikten mina föräldrar möts av varje morgon. Visst är det vackert? Ibland saknar jag det.

Nej, nu är klockan 00.43 och jag skall kika på manuset en stund innan jag somnar.
Godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...