24 september 2011

BOKMÄSSAN, fredag

Efter en flera timmar lång bilresa som fått mig att må lätt illa var vi äntligen framme vid vårt vandrarhem.
Vi var hungriga och käkade innan vi gick in med hjälp av biljetterna jag vann från HOI FÖRLAG
Gick till deras monter för att tacka dem personligen, men hittade istället Kristina Svensson och Oskar Källner som jag pratade med. 
Kristina skall gästblogga hos mig nästa vecka , så det var extra kul att träffa henne. Köpte boken JAKTEN PÅ DEN PERFEKTA PUBEN som hon skrivit, och skall läsa den så fort jag hinner. En recension kommer att dyka upp här på bloggen.

Vi fortsatte till VILDSINT/Eurekas monter och träffade Jens Starsmoor som jobbade stenhårt på att sälja nya VILDSINT, och lyckades kränga iväg en och annan.
Jag lade min bok på bordet där några andra redan lagt sina böcker, och sedan gått iväg. 
Av Vildsint-gänget såg jag inte röken...ja förutom Jens då. Underligt att inte några av författarna är här när det gäller så mycket. 
Eurekas Dominic var en fena på att sälja böcker, och sålde flera ex av boken Märkesbögen som Johnny Martinsson skrivit.
Lustigt nog röstade vi på varandra i en tävling för några år sedan, och det var kul att ses IRL

Jag försökte sälja min bok PAPPERSSKÄRVOR till människor som passerade, men möttes av ständiga "Nej tack." Det är inte lätt att vara egenutgivare. 

Peter och jag gick till PAPERTALK´s monter som i år är större än förra året, och mycket bättre placerad. Jag lade ut några infoblad jag gjort hos Vistaprint, och mitt visitkort med bokomslaget på.
Pratade lite med Uffe innan jag gick tillbaka till Jens som längtade hem till sin lilla son. 
Våra barn är ju hemma i Grödinge med min mamma som snällt nog åkt trettio mil för att passa dem. Sådant värmer skall jag tala om. Saknar dem som alltid, och vänder mig om varje gång ett barn skriker mamma.

Efter några timmar går jag och Peter runt i lokalerna och tittar på böcker och folk.
Jag får äntligen träffa underbara Kim M Kimselius, och ge henne den där kramen jag alltid skickar per data annars. Vi byter böcker, och pratar utgivning en liten stund tills det bildas kö, och hon måste fortsätta sitt signerande.
Träffar Magnus Ottelid som är ordförande i Norrländska litterär tidskrift. Han berättar om författarcentrum norr, och ger mig tidningen Provins, som jag lustigt nog läste i nätbilaga för bara några dagar sedan. Livet är underligt, eller hur?

Malin Johansson som skrivit boken Kär lek poppade förbi Vildsints monter och sade hej. Vi hälsade och pratade lite, sedan hejdå. 

Såg lite olika kändisar, och sorlet ökade vartefter dagen gick.

Hittade en underbar bok om Matematik som jag köpte, både för min och barnens skull. Lustigt nog var jag inne på en bokhandel i onsdags innan manusförfattarmötet, och letade efter något liknande utan att hitta det. Som sagt var...livet är underligt.
Hjälp ditt barn med matte genom hela grundskolan och gymnasiet (häftad)
Vår granntjej tillika barnflicka Rita får hjälp av mig ibland med läxorna, men i förrgår gick både hon och jag bet på några tal. De fick jag förklaring på hur man löser i den här underbara boken.
Författarinnan heter Carol Vorderman, och är tydligen allmänt omskriven för sin rumpa???

När jag kommer tillbaka till montern pratar jag med Dominic om utgivning mm, och fascineras av hans försäljarattityd som vida överstiger min. 
Han charmar både tanter, tjejer, äldre män och killar som glatt betalar hundra spänn för boken.

Dagen börjar närma sig sitt slut, och jag har pannknack som snabbt eskalerar och förvandlas till dunkande migrän. Illamående tackar jag för mig, och vi går till en restaurang...som jag måste lämna efter bara några minuter...illamående och yr.
Stackars Peter, vi skulle ju ut och dansa.
Istället blir det snabb färd till vandrarhemmet där jag spyr, och mår skit några timmar. Huvudvärken lättar inte förrän sent på natten då vi äter maten vi fick ta med oss i doggybag från restaurangen. Den är halvljummen, och strömmen till mikron är avslagen.

Hå, hå jaja...vilken dag!
Men , jag är glad att vara här,  och stolt över att presentera min bok, inte på ett ställe, utan två.
Ha det gott!
P.s Är du på bokmässan får du gärna komma förbi och säga hej.
Montern hittar du på D02:09

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...