17 september 2011

Lördag-solen lyser och jag skall måla

Klockan hann bli två innan vi rasade i säng, och jag var lätt illamående av tröttheten som överföll mig. John Blund kastade in grus i ögonen på mig, och jag somnade innan huvudet nuddat kudden. Dock var sängen full av två barn som somnat framför teven.

I morse väcktes jag vid sex av Lilleman som kom springande och letade efter mig. Han var tvärpigg, men samtidigt gosig. Efter några minuter vid min sida gick han upp och lekte istället. De andra hängde på.

Zally kom in och lade sig kurrande på min mage.

Det var dags för frukost, och idag är det rubbet som gäller. Ägg, yoghurt, rostade mackor och juice i en salig röra.

Nu har jag arbetskläderna på, och barnen tittar på teve. Det är tid att skriva dagens puff, sedan ut och måla bräder.

Ha en härlig dag
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...