28 oktober 2011

filmmanusskrivande med vetgiriga barn

Idag har jag skrivit på filmmanuset till Ivar Hamarsman och bygger på lilla Marias grund. En liten fyraårig sötnos som är en av huvudkaraktärerna och behöver en stabil grund att stå på.
Det är underbart tycker jag när bilderna trillar in i huvudet, och orden knattras ned på datan.

När vi hämtade Razmus och Zabine hade en av eleverna precis spytt, och jag lovar att det gick blixtfort att ta Razzel därifrån. Det var nästan så att jag satte upp armen och hojtade "Vik hädan vinterkräksjuka,"
Hatar den där sjukdomen, och vill INTE.

Nu väntar vi på att Peter skall komma hem med indisk mat, sedan skall jag skriva på mitt eget bokmanus Hat och en gnutta kärlek.


1 kommentar:

  1. Underbart. Det är ett av mina egna favoritavsnitt i boken.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...