19 november 2011

Boken PAPPERSSKÄRVOR är på G mot större sammanhang

God kväll
Nu sitter hela familjen i soffan och ser på teve. Barnen och vi vuxna har tryckt i oss popcorn, ostkrokar, salta remmar, och en massa annat gott.
På teven pratar min stora favorit Lena Philipsson, och jag fylls av minnen från förr när de visar små snuttar från hennes artisteri. Jag hoppas att Peter bjuder mig på Lenas show nu när jag fyller år...annars får jag väl bjuda honom.
När programmet är slut skall jag dra mig tillbaka och fortsätta mitt skriveri. 

Panelen som ligger utanför huset vittnar om att ibland blir saker inte riktigt som man vill. Vi hade viljan, men tiden räckte inte till, och plötsligt var det mörkt...jag säger som den lilla nissen i Ronja Rövardotter.
"Vaffö gör de på detta viset? Det bidde mörkt."

Däremot har jag varit med om något som kanske resulterar i att du får läsa ännu mer om min bok. Då i ett mycket populärt magasin. Mer säger jag inte...ännu. Håll bara tummarna.

Nu lämnar jag nätet igen, för att umgås med min underbara familj.
Ha en bra kväll



4 kommentarer:

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...