31 januari 2012

Min bokbörjan är dagens text på 1av3.se-skrivardag idag

Dagen börjar mycket bra med ett mejl från sajten 1av3.se där de berättar att min text utsetts till dagens text.
Det bästa av allt är att det är första kapitlet i min pågående bok Hat och en gnutta kärlek.
Några av mina testläsare nästan backade. De tyckte att den var ryslig.
En av mina skrivarvänner som sett lite mer håller med och tror att det kan vara svårt att få förlag att anta den. Bra! Då har jag lyckats med det som jag vill, provocera, beröra och få folk att fundera.

Igår gjorde jag en massa ärenden, och handlade varma strumpor till småttingarna. 
När vi kom hem åkte vi snowracer för att sedan kliva in i varmeldad stuga, eh...hus, och äta mat.

På natten skrev jag, men blev avbruten vid tolv av Peter som ville ha sällskap i sängen. Han tyckte inte att det räckte med katten som gosat ned sig bredvid honom.
typiskt nog så somnade han på studs, och jag låg och funderade om jag skulle kliva upp, men...nä...jag sov istället.

Nu om några sekunder stänger jag av internet och skall sedan skriva hela dagen.
Ha det gott
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...