1 januari 2012

Nyårsafton med barnen som nummer 1-Dag 1 på nya året

Jag och Peter hade bestämt att årets nyårsfirande skulle vara tillägnat våra skruttungar, och så blev det.

Peter och en kompis byggde på huset tills mörkret stoppade dem. 
Under tiden lekte jag och ungarna inne, men övade också på engelska glosor och matte.
Vi bakade kladdkaka, och vispade till chokladpudding.

När Peter kom in hade han vår älskade barnflicka med sig. Rita ville gärna fira med oss, och att tillbringa tiden med att leka tyckte hon var en perfekt ide´.
Efter att vi inmundigat god mat spelades det x-box kinnect tills barnen blev trötta, och Lilleman somnade i soffan med chokladpudding runt munnen, och handen vilande i min.

Tolvslaget kom med smällande fyrverkerier, och höga "Gott Nytt År"
Det kändes underligt att marken inte var vit, och att det inte var speciellt kallt ute. Zabine gömde sig bakom mig då de andra smällde barnsmällare. 

När vi kom in hade precis King Kong börjat. En film som jag sett flera gånger på grund av att jag gillar den. Dinosaurierna är så himla bra gjorda, och många scener tar fullständigt andan ur mig. Jag grät naturligtvis flera gånger av medkänsla till gorillan.
Zabine somnade, men Razmus höll sig vaken hela filmen ut.

Klockan var mycket när vi lade oss, och jag var trött, så trött, men mycket nöjd med dagen.

Idag sov vi extra länge, käkade frukost och gick ut.
Medan ungarna försökte samsas sågade jag och Peter av lockpanelen på huset för att sätta dit midjelist. Tyvärr regnsnöade det så att jag blev blöt om både knän och handskar.

Nu har jag lagat mat, och snart, mycket snart skall vi äta för att efter det baka pepparkakor.
Till efterrätt kommer det att bli chokladpudding, för den blev kvar igår.

Ha en härlig kväll

1 kommentar:

  1. Vilken mysig nyårskväll ni verkar ha haft!
    God fortsättning på det nya året också.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...