23 januari 2012

Snowboardåkning-xboxkrångel och livets möjligheter

Nu har jag varit mer eller mindre borta från skrivande och bloggande i över ett dygn.
Istället har jag varit iväg med familjen till backen och åkt snowboard (nä inte jag än, men snart så...)
Zabine hade varit på pyjamasparty och var helt slut. Hon lade sig helt sonika ned i snön och vilade.
Jag och Hampuz åkte snowracer tills vi var så frusna om fingrarna att vi inte kunde greppa om snöret man drar i. Då satte jag mig i bilen och värmde mig och mina små. Mina fötter var nog det enda som var vamt, för där hade jag mina älskade Sorel Glaciär.
Det snöade och var bästa tänkbara vinterväder. Jag njöt av livet.

Efteråt for vi hem, bytte om, köpte kyckling och pannkakaor och åkte till svärmor och hennes gubbe för att försöka uppdatera x-boxen med ett antal spel vi fått att hämta via internet.
Ha, ha...vilket skämt. Jag pysslade och funderade länge innan jag fick in dem, sedan upptäckte jag att klockan blivit väldigt mycket.  Men jag fixade det.
Den stod på närmare tolv då vi for hemåt. Ungarna somnade, och jag var nära att göra det med. 
Det var slirigt på vägen av modd, och snön var våt som ramlade ned från en svart, stjärnprydd himmel.

Väl hemma pulade vi ned ungarna i sängarna och satte oss i soffan för att titta på en film. Hm...om filmen varit bra hade jag kanske kunna hålla mig vaken, men...den sög...tråkig, cirkulerande handling som upprepades gång på gång. Jag somnade efter halva.
Jennifer Aniston och Gerard Butler hade huvudrollerna, och hon är min stora favvo, men...nja
Filmen heter BOUNTY HUNTER och handlingen bestod i att Jennifer uteblev från en rättegång, blev jagad av Gerard som även var en hatad exman. De sprang, och sprang, och sprang...efter bilar, efter varandra. Puh!

Idag har vi städat härhemma, eldat, haft mattelektioner med Razmus, letat efter begagnad snowboardutrustning till både mig och Zabine, och slötittat på teve nu på kvällen.
Inte en enda rad har jag skrivit på manuset, och det känns...annorlunda.
Det är mysigt att ha Peter hemma så här mycket, och ungarna njuter.

Imorgon är det måndag igen, och dags att trilla in i rutinerna igen.
Ha det gott


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...