7 februari 2012

10 till tack-manusarbete och gos med barn-beställning av PAPPERSSKÄRVOR

När jag lämnat småttingarna åkte jag hem och jobbade med manuset.
Lilleman som är tjongig i magen fick blåbärsröra och blåbärssoppa, och pepppar, peppar verkade det hjälpa.
Till lunch åt vi blodpudding som jag egentligen tröttnat på efter alla graviditetsmånader i forntid.
Som du nog vet måste man tillsätta järn i kroppen när den bär ett foster, och jag var inget undantag, snarare tvärtom...jag behövde mängder av järn, men fick vansinnigt ont i magen av tabletterna.
Lösningen blev spenat, passionsfrukt och blodpudding i stora mängder.

Nåväl, vi åt och gosade i soffan, sedan fortsatte jag med manuset, skrev ett månadsbrev till arbetsförmedlingen, kollade mejl och ringde till print-on-demand-förlaget Papertalk för att beställa ytterligare ett tiotal PAPPERSSKÄRVOR som skall med till Norrtälje i helgen. 

Jag skall nämligen träffa ett antal bokbloggare, och andra författare via bokresan 
Jag berättar mer i helgen då jag vistas mitt i det. Det känns underligt att vara utan barnen, men de har det bra hemma hos pappa.
Ser fram emot att tillbringa tiden med andra som älskar att skriva.

På eftermiddagen ringde Rita och ville ha skjuts från Tumba, så det var bara att packa ihop och dra iväg.
Efter hämtning av smågnuttarna åkte vi till Tumba och hämtade henne vid stationen, sedan hem och lekte både tafatt och drake.
Efteråt somnade Rita på soffan medan jag fixade käk. Vi hade lillördag med rostbiff, potatis, grönpepparsås och halomi. Mumsigt värre.

När barnen lagt sig tog jag fram datorn och skrev fakturor åt Peter, men när det är klart...då skall jag skriva på mitt manus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...