22 februari 2012

En dag i soffan med barnen tätt intill

Skriva?
Nä inte en enda rad blev det förutom skrivövningarna till min skrivkurs.
Första uppdraget var att skriva en text om en gravid kvinna i då-form
Andra uppdraget var att läsa en text av en känd författare och kommentera plus skriva om det man tyckte kunde ändras. Behöver jag säga att jag snabbt skrev ett helt ark på ett annat sätt.

Dagen har jag tillbringat i soffan med ett barn bredvid mig, ett annat liggande på mig och det tredje nere vid fötterna. Snorar, fryser trots dubbla lager fleecebyxor och tröjor, nyser så att hjärnan hotar att stänga av.
Zabine har ont i huvudet och feber, Hampuz och Razzel hostar ikapp.
Att stiga upp var inte att tänka på, så tvätten fick ligga, disken stå odiskad och hundarna fick korta promenader.

På kvällen kom Peter hem med pizza till Razmus och indisk mat till oss andra. Det var för att fira delsegern jag fick igår. Ett ja från Kabusa förlag

Zabine lade sig direkt efter maten, Hampuz somnade i soffan, och Razmus såg chansen att ligga bredvid mig och mysa, men somnade nästan direkt.

Nu har Peter somnat sittande i soffan med Zenta och Zilla på varsin sida, och jag skall smyga iväg till mitt krypin och skriva.

Godnattkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...