10 februari 2012

Inte vilar manuset för att jag gör det

En envis migrän har tvingat mig till stiltje och skrivstopp några dagar, men det har nog bara varit nyttigt för jag har drömt vidare, och ide´plankat lite med grannen som vips fick in mig på ett bortglömt spår som kan utnyttjas till bokmanuset. Den scenen gör sig lika bra på film som i skrift.

När jag trampade ut med vovvarna i morse tyckte jag det var lite isigt, och hundarna stod med lyfta tassar efter bara några minuter ute.
Inte så underligt när termometern visar sjutton minus. jag gick snabbt in och eldade så att vi inte skulle frysa rumpan av oss.

Razmus har slutat spy, och Hampuz verkar redig i magen igen. Zabine verkar må bra, och jag har migränen kvar, men har tagit tabletter för att minska den. Tyvärr kan jag inte få bort eländet.

Idag måste jag skriva, det finns inget annat. Fingrarna kliar efter att få trycka ned tangenter, och hjärnan laddar för fullt.

Igår såg jag och Peter på filmen ISKÄLLAREN skriven av Minette Walters som är en av mina favoritförfattarinnor. Jag har hittills inte läst en enda dålig bok av henne.
Om du inte sett filmen, se den. Superbra och spännande så man biter naglarna av sig. Precis min typ av film. Jag gillar att fundera under tiden som jag tittar på filmen.

Nu skall jag fixa frukost, sedan sätta mig i mitt lilla krypin.
Ha det gott och trevlig helg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...