18 mars 2012

Nyhetens behag

Som du kanske läst har jag fallit till föga och införskaffat en Iphone.
Men i morse började problemen.
Hur sätter jag i Sim-kortet? Efter lite googling hittade jag svaret, och förstod direkt vad den lilla specialnålen i lådan var till för.
Nackdelen är att mitt simkort nu blir alldeles för litet för att använda till någon annan telefon. De vet verkligen vad de gör på Apple. Låser mig till deras mobiler, och datorer.
Men, men...jag är jättenöjd med min Macdator och har aldrig peppar, peppar haft ett fel på den.

Under dagen har jag stansat in en massa nummer i telefonboken, surfat på nätet och bland annat kollat in min blogg. Såg riktigt bra ut tycker jag, men målet är att göra en app till den.
Kameran är superb, och ger klara fina bilder, nära en riktig kameras resultat. En bra sådan.
Kolla in den här bilden på vår Zally som för tillfället är ganska sur eftersom grannkatten förpestar hennes förut så lugna liv.

Zenta lade sig så fint, och mamma Zilla ville också vara med.




Under dagen har jag insett att det var mer än dags att skaffa en smartphone och ska nu försöka hitta bra appar som förhöjer statusen på den ytterligare.
Har du några förslag?
Finns det några man kan använda i skrivandet?

Jag tänker nu läsa in mina noveller för att spela in mig själv när jag läser den, och skicka till facebook. Med barn hemma fungerar sådant uselt, men när de är i skolan tänker jag passa på.

Nu är det snart kväll igen, och efter kvällsmaten ska jag skriva på manuset. 

Ha det gott
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...