3 april 2012

magsjuka barn-manusskrivande

Tisdag med strålande solsken. Men kallt så kallt att jag letat fram vantarna igen.
Lilleman är fortsatt sjuk, och får stanna hemma med mig.

Inatt har jag skrivit på manuset och hittat så mycket att jag börjar fundera på när den ska bli klar. Men jag vägrar stressa fram något halvdant och fortsätter jobba med det. Intensivt. Läser in varje tecken för att höra hur det låter, hittar fel, ändrar.

Eldar så att huset blir någorlunda varmt, och sätter på mig fleecetröja, raggsockor och halvvantar. 

Kollar mejl och hittar svar från en potentiell arbetsgivare. Kul att de hör av sig i alla fall, inte ignorerar mig.

Skriver dagens skrivpuff, och surfar en snabbis, sedan nedsläckning och manusbearbetning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...