6 april 2012

Recension nummer 10 av PAPPERSSKÄRVOR-godisfulla barn-trasiga datorer

Igår eftermiddag åkte vi äntligen iväg till Mediamarket och lämnade in vanliga PC:n som behövs för att jobba med hemsidan.
Tyvärr går det inte att ändra den med Safari som finns på MAC.

Vi lämnade in datorn på rensning och lät barnen busa i parken intill, sedan gick vi in på en sportaffär och köpte en sparkcykel till Lilleman. Den gamla blev överkörd förra året och han ville så gärna ha en ny.

På väg därifrån hittar jag en tidning som heter IPHONE, och som alltid blir jag supernyfiken och bläddrar i den. Tidningen tar upp allt som har med Iphone att göra och beskriver hur man arbetar med telefonen. En helt enkelt superb sak som även finns på nätet. I alla fall delvis.
Jag beställde en prenumeration direkt.
För det värsta jag vet är att inte veta hur jag handskas med teknik.

Medan Peter kikade på ett tak inför ett jobb skrev jag på datorn, men stoppades plötsligt av att den blinkade och levde om. Paniken hägrade, men jag tog ett djupt andetag och stängde av eländet.

På kvällen öppnade jag datorn med bävan och såg att allt fungerade igen.

Jag skrev på manuset efter att vi haft myskväll med barnen. Klockan var ett innan jag somnade på tangenbordet. Om igen syntes det avtryck av tangenterna på kinden.

Natten gick fort, och när jag steg upp igen sex hittade jag Razmus i vardagsrummet framför teven.

Snabbt som ögat kollade jag temat på skrivpuff, och skrev en kort novell utifrån det.
Under tiden jag skriver printar jag ut noveller jag skrivit tidigare för att sätta in dem i min författarpärm. Ifall att inte tekniken håller och alla texter försvinner från hårddiskar, usb:n och datorer.
Något som inte ska hända men...

Jag hittar en tionde recension av min bok PAPPERSSKÄRVOR och rodnar över berömmet. Det ska bli mycket spännande att se om den säljer via Egenutgivarna.

Barnen är som små sockerbomber och jag bara väntar på att de ska brisera. Runt, runt springer de, högt skrikande, busar med nya sparkcykeln, drar i kläder, puttar, kramar i samma mängd.

När jag jobbar med texten till Ann Ljungbergs bok Lyckas med utgivning 2 kapsejsar datoreländet och vägrar att låta mig träda in i mina texter. Gissa om det gör ont i magen.
Paniken hägrar igen, men jag går ut på facebook där snälla och talangfulla författarinnan Simona Arnstedt säger åt mig att starta om den.

Jag stänger ned alltihop, tar först ett, sedan ett till djupt andetag och trycker på start, blundar och väntar.
Som genom ett mirakel fungerar allt igen.
"Jippi", skriker jag och kan återigen jobba med texten.
Nu var det ju ingen fara att allt skulle försvinna, nej då...för säkerhets skull har jag dubbla extra hårddiskar, usb-pinne och skriver dessutom ned allt på papper.
Det har i dagsläget resulterat i en himla massa pärmar i bokhyllan med texten Författardrömmar skrivet på utsidan.

Nu ska jag flytta rumpan från en stol till en annan. Vi ska måla påskägg. En oruckbar tradition i vårt hem med pappa Peter som arrangör och mig och barnen som deltagare.

Glad påsk kram till dig


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...