16 april 2012

Skrivning till tidig gryning-bokmässan 2012

Inatt blev det en superlångt pass med manuset. Klockan tre lade jag mig i en härligt varm säng, uppvärmd av kissemissen.

Helt plötsligt har jag nu fått en deadline på manuset.
Oberoende av hur Kabusa tar emot manuset så ska jag och mina vänner i föreningen Egenutgivarna stå i en monter på mässan och prata för våra böcker. I dagarna tre.
Om inte Kabusa svarar snabbt och sätter igång processen att ge ut den, gör jag det själv.
En lektör ska titta på den, och jag syr just nu ihop alla hål så att inte spänningen ska läcka ur.

Testläsare ska användas, och intervjuas.

Brochyrer ska tryckas upp

Fotografier tas

Och mycket, mycket annat står på kartan.
Lägg därtill på en uppbyggnad av huset, renovering av gäststuga och roddning av barn samt idogt jobbsökande så ser du min tillvaro.

Dessutom hoppas jag hinna skriva om TRE ÄNGLAR till en roman där allt runtom exponeras.

Nu ska jag slå igen nätet och skriva igen.
Ha det gott
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...