30 april 2012

Vinterkläder ut-sommarkläder in

Igår tog jag itu med att rensa ur förrådet och sedan ta in sommarkläder till oss och barnen. Det var enormt kaos där ute, och jag kunde knappt ta mig in i det 14 kvadratmeter stora förrådet som är en gammal byggbod som grannen ratat.

Efter en hel dags bökande ligger nu alla urväxta kläder i storleksmärkta kartonger, och skor likaså.
Inne i vardagsrummet har jag en hel hög med ikea-kassar fyllda med sommarskor, klänningar, shorts och annat som hör sommaren till. Nu återstår bara att hänga in allt i garderober och byråer.

Frukosten är avklarad och barnen cyklar runt utanför med sina nya fina cyklar som de fått av sin farmor och hennes gubbe. Lyckan är fullständig.
Solen lyser, och jag har lovat att gå ut på långpromenad med hundarna.

Ha en härlig dag
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...