29 juli 2012

Appletande och intrigskapande

God kväll
Idag har jag jobbat med skrivande hela dagen, eller rättare sagt försökt hitta en vettig appskapare som kan förverkliga mina planer.
Inte helt lätt, men nu har jag mejlat några som jag hoppas svarar till en början, och kan göra det jag vill.

Har installerat Soundcloud och kikat på några till som verkar intressanta.
Så nu hopppas jag kunna leverera mina skriverier via min röst också. Du hittar mina inlägg på facebooksidan

Barnen och jag har tagit det lugnt, och dissat fulla skottkärror som enträget ropat från trädgården, och häckar som borde klippas ned.

Efter lördagsmys med popcorn och chips i massor har barnen somnat, och lugnet har lagt sig över huset.
Det är som om en stor tung filt lägger sig över oss på natten. En filt med små hål för stjärnorna.

Fakturor ska skrivas, fotografier till bokmässan fixas, papper kopieras, och manus skrivas.

När jag tittar in på facebook ser jag att sajten författartips har en intrigskapare på sin sida. Jo, jag skojar inte. 
Kika in själv får du se. 

Nu ska jag samla ihop alla pärmar och papper på bordet, och börja skriva på manuset igen, eller rättare sagt redigera det. Längtar tills jag får börja fippla med filmmanuset igen.

Ha en härlig dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...