18 juli 2012

Dagboksinlägg 18 juli-trädgård-redigering i spöregn, och kopulerande sniglar

Upp tidigt som vanligt, frukost och väcker Razmus som är trött.
Rita kommer hit sju, och det bestäms att Razmus får vara hemma, men då måste lova att inte tjafsa med syskonen.

Jag åker till Huddinge och knackar på hos min kund.
Vi går igenom trädgården och förundras över hur mycket som hänt sedan jag sist var här. En vecka gör mycket i livet.
Marken bakom den stora vita muren är täckt av gröna skott från Åkervindan, och några har till och med hunnit krypa upp i spireabusken.
Gräset har också växt, och fler blomsorter har dykt upp.
Den här trädgården är mycket speciell som jag sa tidigare. Ett magiskt ljus syns i den, och det fullkomligt vimlar av blommor, buskar och träd på de 1600 kvm.
Det kliar i fingrarna när jag ser den, och jag hinner bara jobba i två timmar innan ett högt muller avbryter rensandet. Jag säger hejdå till henne, och far hemåt.

Några hundra meter bort börjar stora droppar falla på vindrutan, och ytterligare en kilometer bort vräker det ned.

Jag stannar i Tumba och kör in på Willys parkering där jag sätter mig och redigerar manuset.
För naturligtvis är både manus och dator med i bilen. Det är den alltid. 

Efter några timmar åker jag hemåt för att hämta barnen och åka tillbaka till Tumba på simskola.
Razmus simmar, men inte tillräckligt bra, och får order om att gå samma kursavsnitt igen. Zabine däremot går vidare till fortsättningskurs, och fick Baddaren. Hon var inte så lite stolt min lilla prinsessa.

Hem och äter glass som jag lovat, sedan är det sängdags.

Lilleman somnar som en klubbad oxe, Razmus likaså, och Zabine strular lite innan hon faller till ro.

Nu är det tyst i huset.
Peter är på besök hos sin mamma som ramlat i skogen då hon plockade blåbär. Några brutna revben och armen bruten på två ställen blev kvittot på turen. Kanske bäst att hålla sig hemma? Jag har inte tid att vara sjuk.

Idag hittade jag förresten en helt underbar stoooor växt som jag tänkte stjäla skott av, men snabbt ändrade mig då marken under den var täckt av mördarsniglar. Vill absolut inte ha hem de där odjuren. Vem vet med säkerhet att inte växterna är husrum åt snigelbarn? Nä, nä...

Nu ska jag redigera manus.
Ha en fortsatt underbar kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...