25 juli 2012

Tyyyyyystnad, redigering pågår

Igår var vår barnflicka ledig, och jag planterade blommor, rensade ogräs och grävde i landet, men åkte också till grannbyn för att besöka lekparken i skolan.
Medan barnen härjade runt gick jag in på webben och lyssnade/deltog i Digitala affärsmodellers möte.
Jag satte mig under äppelträden i skuggan och hade faktiskt hygglig uppkoppling.

En timme senare var det slut, och vi packade ihop.

Visst är det fantastiskt med teknik? På det här sättet kan jag både vara hemma, och jobba samtidigt.

Jag vattnade mina nysatta blommor, och kollade så att mina älskade rosor och träd mådde bra.

Klematisen har tagit över hela äppeträdet, så jag undrar om det går att ta ned några äpplen i år. Men vackert är det.


När klockan blivit prick 22.00 somnade barnen äntligen, och jag tog mig an redigeringen av manuset Hat och en gnutta kärlek igen.
Skriver in det jag redigerat på papperet, och ändrar, lyssnar, ändrar igen. Du vet det där vanliga.

När natten går mot gryning packar jag ihop, och lägger mig i en av barnens sängar eftersom de ligger i vår dubbelsäng. Zabine har lagt sig i soffan.
Värmen tar kål på både människor och djurs sömn. John Blundsanden fungerar dåligt när det är sådan här kvav luft.

Idag ska jag tillbringa tiden på ett plåttak. Målning ingår i schemat, och listuppsättning.
Barnen har Rita hos sig, och hundarna får också stanna hemma.

Ha en underbar dag
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...