6 augusti 2012

Digitala affärsmodeller-fritis-lekpark-Mac book Air

God morgon

Skrev på manuset tills klockan 2 inatt, och ville egentligen inte sluta, men...livet trängde sig in, dvs en kelsjuk kille som tjatade sig blå om att få sällskap i sängen för en gång skull.
Han somnade efter bara en liten stund, och jag låg oc funderade på hur jag ska bära mig åt för att hitta bilden/fotografiet jag har i hjärnan på omslaget. 
Det är såååå frustrerande att veta, men inte ha verktygen att förverkliga.
Var inne på en massa bildsajter, och kikade med sökordet mirror, men...nej...ingenstans hittade jag "min" bild.


Idag klev vi upp sex, tog ut hundar, matade barn och djur, sedan for vi till skolan, eller fritis är det bara än så länge.
I samma sekund Raz steg ur bilen på parkeringen vid fritiset slog jag upp datorn för att joina webbmötet som Digitala affärsmodeller hade.
Som vanligt lärde jag mig massor, och känner att jag börjar greppa wordpress mer och mer.

Efter en timmes möte for jag, hundarna och de två yngsta skruttarna vidare till en lekpark där de fick leka.
Min kund klipper håret idag och kommer inte hem förrän elva. Tyvärr krockar mitt andra webbmöte då, och jag grubblar på om jag ska ta ledigt en timme från jobbet, eller titta på länken senare.

Barnen leker för fullt, och jag försöker skriva på skärmen som delvis skyms av solen som envisas med att skina på mig.
Två stycken män går omkring i utkanten av lekplatsen med varsin grästrimmer...så det där med skrivro kan jag totalglömma.
Funderar förresten på att köpa en ny Mac, en airbook. Min rygg skulle bli väldigt tacksam då tror jag. Det är tungt att bära omkring på laptopen, och batteriet börjar svikta efter två år.
Men jag har använt den varje dag, så...i det stora hela måste jag säga att det varit en toppenmaskin.
Vi pratade om att köpa Ipad, men blev avrådd inne på Teliabutiken.
Samsung är på G med en Ipad-liknande sak, men med tunt tangentbord, och en Macbook air bjuder på så mycket mer.
Razmus tjatar sig blå om att få en Ipad på grund av spelet Templerun som han fastnat för totalt. 
Jag bad honom köpa en egen, och sa att han kan tjäna ihop pengar genom att hjälpa mig på jobbet och hemma. Han fnös, och ryckte på axlarna.
Är det nästa generation det? Lata drasuter som bara sitter framför en skärm?

Nu ska jag packa ihop och dra vidare. Vi ska hinna fika innan vi kommer till Marianne också.

Ha en underbar dag.
Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...