22 augusti 2012

Folkuniversitetet-Anders Fager-skräck-trädgård

Tycker du om att skriva skräck? Eller vill du lära dig hur det går till?
Just nu har du chansen att testa en lektion med Anders Fager på Folkuniversitetet.


Naturligtvis har jag bokat en plats, och hoppas några fler av mina författarkolleger vill hänga på.
En föreläsning om Svenska har jag också bokat.

Folkuniversitetet är en guldgruva av upplevelser kan jag berätta. Själv hade jag aldrig beträtt porten dit, och trodde i min enfald att det låg utanför Stockholm vid Universitetet. Ha, ha...så fel det kan bli ibland.
Min kompis Pebbles och hennes förläggare Eva skulle dit och undersöka hur det var att använda lokalen till releaseparty, och lyssna på Jaqueline Kothbauer. 
På den vägen är det...idag har jag bokat flera saker där borta. En guldgruva som sagt. Fylld av saker jag gillar.

Idag lämnade jag barnen lite tidigare för att hinna skriva ett inlägg innan jag börjar jobba.

Bilen hittar ju hit själv numera, så jag satt mest i tankar över min bok, och en massa annat.
Det är så mycket som ska klaffa. Layout, korrektur, testläsare, och redigering i omvänd ordning. Lägg till marknadsföring med recensenter och andra saker så har du almanackan full.

När jag stannade bilen i Fullersta kom Marianne ut nästan direkt, bekymrad för att pumpen i källaren stannat, så jag lade ifrån mig ryggsäcken med datorn och kikade på den.
Ha, ha...jo du ibland är det enkelt att reparera saker. Någon hade nämligen dragit ut sladden till pumpen, så när jag pulade in den i uttaget...voila...fungerade det igen.

Nu ska jag alldeles strax sätta igång med att gräva för att lägga ned markrör. Vi har nämligen märkt att stuprören skjutsar ut en hel del vatten när det regnar så här. Tunnorna räcker inte till. 

Fotografier kommer senare, så du får se vad jag menar.

Ha en underbar dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...