21 augusti 2012

Regnet befriar

Idag vaknade jag av smatter på rutorna, och log åt min son som låg bredvid med handen under kinden och tittade på mig. Vi skulle nämligen jobba idag. Något som är omöjligt i det här vädret.
Jag har ont i hela kroppen efter gårdagens slitande med rötter och träd, och behöver vila. Helst flera dagar. Händerna är väldigt illa däran, och ska få healing av en kompis.


Hela familjen käkade frukost och jag skjutsade de andra till skolan. Zabine har börjat ettan, och Razzel trean.

Nu sitter jag i bilen på parkeringen och väntar på att kommunhuset ska öppna. Det är dags att ändra inkomstuppgifter gentemot barnomsorgen igen.

ja, herregud så mycket som ska göras alltid. jag blir alldeles snurrig i skallen.

Layoutproblemet med min kommande bok har löst sig via en gammal bekantskap. Han vill att jag redigerar hans manus som tack, och det är helt okey. Vi byter tjänster.

Nu väntar jag på omslagsteckningen från Hanna, och ska lämna in korrekturen till två tjejer.

Men först måste jag redigera den färdigt, vilket går trögt på grund av stöket runt mig, och alla "måsten"

Efter besöket här åker vi hem och redigerar.

Ha en härlig dag
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...