29 september 2012

Bokmässan-dag 2

Vaknar klockan sex, hungrig, men sluter ögonn igen och somnar om.
Peter sover tungt och mardrömmen som väckt mig glöms sakta bort då verkigheten inte stämmer med budskapet i den, eller ...var den en varning för något som ska hända?

En timme senare vaknar jag igen, och vi äter underbart god frukost
När vi tittar i bokhyllorna hittar vi inte mina böcker som jag lämnade här förra året

Någon har alltså gillat dem så pass mycket att de bytt till sig dem
ska lägga nya här då vi åker hem

Försöker flera gångervlägg in filmen från intervjun av mig igår, men det vill sig inte
Pebbles har lagt ut ett fotografi av mig på facebook ser jag och är riktigt nöjd

Snart ska vi bege oss mot bokmässan igen
Och kanske vi får höra Michelle Paver berätta om sitt magiska författande igen
Har du inte läst hennes bok Vargbröder se till att göra det, den är fantastiskt vackert skriven

Idag intervjuas jag i montern A02:52 klockan 12.45 och jag står i montern klockan 15-16.30 om du vill träffa mig

Ha en underbar dag

1 kommentar:

  1. Jag ville så gärna träffa dig men det blev för sent med tanke på när du skulle vara i montern. Jag var på väg till lunch och sedan hem med tåg. Eftersom tåget inte väntar på mig kunde jag inte vänta på dig ... :-( Din bok fick jag i alla fall med mig hem. Ser fram emot att läsa. Lycka till nu med mässan, böckerna och allt annat du har på gång!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...