23 september 2012

Jag vill strypa dem och tysta deras höga röster

Idag har mina och Peters vänner hjälpt oss med huset.
Problemet var bara att mina älskade ungar inte alls ville samarbeta, och fick mig att tänka på strypning eller tejp för munnen. 
Silvertejp lär vara effektiv, och det skulle vara underbart att slippa höra detta gnatande, och gråtande när jag så väl behövs ute på gården.

Naturligtvis gör jag ingetdera, bara ler ansträngt och försöker få dem att samsas.
Zabine kickar Hampuz med foten, och Hampuz trycker in naglarna i hennes ben varvid hon skriker och gråter, och slår honom.
Razmus kommer in och lägger sig i, och det hela urartar totalt.

Ute regnar det hela dagen, och uttråkade barn har tröttnat både på att teckna och busa innan dagen är till ända.

Vi får mycket gjort idag. Det målas, och snickras, skruvas och putsas.

När natten börjar dra ned täcket över världen kör jag våra vänner till Tumba och åker sedan hem.

Hemma är det lampor på överallt, och Peter står vid disken. Han har ett uttag i handen som han tänker sätta upp ovanför diskbänken.
Det gamla ramlade ned av sig själv för några veckor sedan.

Klockan börjar trilla in på två, och det är dags att sova.
Vi syns senare idag.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...