13 september 2012

Redigering-Första refuseringen-Att snickra en stege

Gårdagsnatten tillbringade jag med att via Digitala affärsmodeller lära mig göra e-bok, nyhetsbrev och använda olika program för att göra kurser på nätet. Ann Ljungberg öser över mig sin kunskap, och jag suger i mig som en svamp.

Under tiden som jag lyssnade surrade texten från Kabusa förlag framför mig. De skickade mig nämligen en refusering igår. Några korta rader, och ett nej tack.
Visst blir jag besviken. Det vore lögn att säga något annat. Nu är det dags att kolla upp andra förlag. Boken kan kanhända vare för vågad, och beröra för känsliga ämnen. Hm...

Tre små skruttungar hade svårt att lämna boet idag. Det var grin och tjafs, hög volym i bilen.
Så hög att vi stannade och frågade om det var någon av dem som tänkte promenera till skolan.
Det blev tystare, och det ständiga nypandet och lipandet avtog några sekunder.

När ungarna var avlämnade blev det ett stort vakuum i bilen. Varken Peter eller jag sa ett ord, bara njöt av tystnaden.

Idag har jag tillverkat stegar...
Jo du läste rätt. Jag och Pete har spikat ihop långa stegar att använda på plåten vartefter vi lägger den. Just den här sortens plåt är extremt hal, och det krävs något att stå på. Något som inte påminner om hal is.
Först började vi med att skruva fast pinnarna. Det blev måååånga.


När de satt på plats var det dags att spika på plåt för att förstärka stegen.


När man sätter fast plåten runt pinnarna använder man ett verktyg som heter Pena. Det ser ut som ett stenåldersverktyg. Eller...vad sägs om det här?

När vi var klara med bankandet åkte vi till skolan för att hämta ungarna som var ganska trötta vid den tiden.

Efter en snabb raid för att titta på en skorsten åkte vi hem.
Peter mätte medan jag satt i bilen och vilade. Både händer och fötter ömmade.
Ser ni honom? Längst upp på taket?

Nu är det dags att fixa kvällsmat, sedan i säng....
Imorgon ska vi vara på jobbet klockan 7...gäsp

Godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...