20 september 2012

Skrivargrupp IRL

Barnen är trötta när jag sjungande för hög hals stormar in i sovrummet och kittlar dem. Klockan har ringt flera gånger, och jag vet att det är bråttom om jag ska hinna med både min och Peters kund idag.

Peter packar in sakerna i sin bil medan jag tar ut hundarna på promenad. Det är urrigt och små vattendroppar rinner på mina armar.
Efter en mycket trög frukost borstar barnen motvilligt tänderna och lägger sig i sängarna igen.

När jag lämnar in Hampuz är illbattingen som slåss redan där. Det känns oroligt att lämna min älskade unge här idag, och jag stannar en timme, innan jag tvingar mig själv att sticka.

Det går finfint. Hampuz vinkar glatt då jag säger hejdå, och åker mot Tumba för att parkera.
Ursäkta mig...sa jag parkera? Jag menar nog snarare hitta ett ställe att dumpa min bil på, och kanske, kanske inte ha alltför långt till t-banan.

Efter att ha snurrat runt ett tag ger jag upp...och upptäcker i sista stund att en bil precis lämnat parkeringen.
Peter hämtar mig, och vi far mot jobbet. För dagen förflyttad till Vega där vi ska måla och bygga stege.

Ha, ha...jomenvisst ser du...

Trötta åker vi hemåt vid fyra. Jag hoppar av och tar t-banan mot stan.

På cafe Fixx träffar jag mina skrivartjejer, och vi babblar i det oändliga om skrivande



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...