10 september 2012

Takjobb-knäckning av plåt-datorjobb och fotografering

Idag blev det full rulle igen.
Peter åkte iväg till jobbet i förtid för att leverera varor till vår kund medan jag gav ungarna käk, och körde dem till skolan.
Hundarna satt i buren redan, och Peter väntade vid bilverkstaden.
Vår stackars pick-up har rasat ihop mer och mer, och igår hittade vi en skruv i däcket.

Nu ska den bli bra igen hoppas jag.
Vi ska byta koppling, växellåda, bromsskivor och olja. Då borde den bli lika underbar som förr.

Vi åkte iväg till Tyresö där vi satte upp en ränna och påbörjade jobbet med att täcka takfoten med plåt, men blev stoppade då den tog slut.

Peter och jag satte upp en gigantisk presenning som jag sedan ställde mig framför, och blev fotograferad av Peter. Måste fixa en A-4 förstoring till montern på bokmässan. Det första fotografiet blev det här. Skrattande såg jag att glasögonen var svarta på grund av solen idag, och bad Peter ta fler där jag tagit av mig dem.


Efter lunch på en krog bredvid åkte vi till verkstaden där det var allmänt kaos av bilar, gubbar och plåt.

Solen sken från en molnfri himmel.

Tiden gick snabbt, och det var snart dags för att åka hemåt för att hämta alla barn.

Ha, ha...här tror jag att de vill hem, och så visar det sig att ungskrällena inte alls vill samma sak som mig.
Hampuz gömde sig under soffan, och Razmus gjorde något liknande. Zabine lommade ut i garderoben för att hämta jackan.

En bra stund senare åkte vi hem med vindrutetorkarna på högsta fart. Regnet öste ned.

Efter middag och gos, läxläsning med Raz och diskning fick jag äntligen sätta mig vid datorn och lyssna på Digitala affärsmodellers webbmöte som jag inte kom in på klockan 11.

Nu är klockan snart tolv och ögonen kippar. Inatt blir det ingen redigering. Nattpasset igår till två räcker för två dagar.

Godnatt kära du
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...