11 september 2012

Takplåttillverkning-Blackbird Burlesque-helade bilar

Jaha, så var ännu en dag till ända.

Idag har vi tillverkat massor av skivor till taket i Tyresö. Solen sken på oss, och nu har jag blossande kinder.

Allt, allt. allt inom plåtslageribranchen är tungt. Verktygen är stora och klumpiga, maskiner likaså, och plåtskivorna vi sätter upp är låååååååånga. Mina muskler växer, och jag blir allt starkare.
De längsta vi tillverkade idag var 7,40 m. Inget man slänger upp på axeln och bär iväg med precis.
Känner av musklerna nu när jag varvat ned, och säger skrattande till Peter att det känns som om vi tränat på gym i x antal timmar.

Vi fick tillbaka vår pickup idag. Lilla pärlan har blivit helrenoverad. En ny växellåda, koppling, bromsskivor, belägg och en drivknutsdamask.
Sedan bytte de samtliga oljor i den som förebyggande åtgärd.
Nu hoppas jag att det är slut med utgifter för bilarna. Det är så förbaskat tråkigt att betala sådant.
En bekant till Peter erbjöd sig att stripa min bil, så nu längtar jag tills Hanna fixat loggan.

Peter gick på föräldramötet istället för mig, och jag hämtade Hampuz och Zabine för att sedan köpa glass och njuta i solskenet. De var alldeles skizziga, och surrade i ett. Hampuz pratar högt i falsett, och Zabine hinner knappt andas mellan orden.

När vi kom hem ringde jag om en kurs i medialitet som är till helgen, men fick veta att den tyvärr var fullbokad.
Men jag, Peter och min väninna ska göra något annat roligt i helgen. Vi ska gå på Burlesqueshow.
Tjejerna kallar sig Blackbird Burlesque och är världsberömda.
Det här är något jag länge velat göra, och äntligen har jag chansen att se det med egna ögon.
Du får höra mer sedan.

På teven pratar de om bergsklättring, extrem sådan, och i dagens tidning läser jag att en svensk kvinna omkommit efter att ha hoppat fallskärm. Hm...tur att jag håller mig på backen.

Kikar på tennisskola åt äldsta grabben, men får genom en granne veta att stället ifråga står på tur att renoveras, så...jag måste nog ringa upp dem och diskutera ämnet.
Vi försöker nämligen hitta något vettigt att göra, och tennis är det enda som tilltalar mister.

Nä, nu är det dags att söva trötta barn, skriva fakturor, och skriva på manuset.

Godnatt
Kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...