27 oktober 2012

Frusna fingrar-halloweenfest-film på tv

Godmorgon!

Natten har jag tillbringat med Jennifer Anistons karaktär Eloise via en film på teve för en gång skull. Den var så sorglig att jag grät.
Började titta på ytterligare en film, men somnade och sov mig genom den, och vaknade framåt gryningen med värkande rygg, och glasögonen på halv svaj.

Hade hjälpt Peter på ett tak och var stelfrusen in i märgen med fingrar som vägrade fungera.
Razmus hade varit på halloweenfest. En fest jag sånär missade att komma i tid till, men genom kaosartad körning lyckades pricka in på en minut när.
Ha, ha...ibland är det bra att bo ute på landet där inga snutar åker.


Väcktes i morse av en liten parvel med kalla fötter, och kunde sedan inte somna om.
Nu sitter barnen framför teven, och tittar på film, medan jag bloggar, lägger in nya avsnitt av filmmanuskursen, läser gårdagens Aftonbladet och klurar på vad jag ska skriva för början idag.
Kursavsnittet glider in på webben klockan sex varje kväll, och En början hittar du varje morgon klockan tio.

Jag lägger vanligtvis in flera avsnitt och schemalägger dem, men nu har jag inte hunnit skriva så många och måste göra det vartefter.
Under tiden jag skriver längtar jag efter att sätta mig med manuset, och bara jobba med det i flera timmar, men...vi har hus, och just nu behöver det omsorg på alla sätt. Lägg därtill tre ystra ungar.

Nästa vecka är det höstlov, och jag hoppas att vädrets makter är schyssta så de kan vara ute mycket.

Nu är det frukost och kladdkaka på G.

Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...