31 oktober 2012

Räkningar tillhör livets baksida-Publicera dig-En ny bok

Räkningar...överallt hittar jag räkningar på småbelopp, större summor och mellankostnader.
Jag började igår på det där urtråkiga arbetet med att betala räkningar med mina surt förvärvade penningar.
Peters fakturor, mina fakturor, och slutligen våra personliga räkningar.
Ja herregud så pengarna rinner mellan fingrarna.
Och nu går vi mot sämre tider. Elen är dyr, och jag försöker hålla kostnaderna nere genom att elda i kaminen. Det är ju faktiskt mycket mysigare än att brassa på ett element.

Igår hann jag inte skriva något filmmanusförfattarinlägg på kursen eftersom jag pluggade.
Digitala affärsmodeller och jag kommer riktigt bra överens numera. Jag har lärt mig både det ena och det andra, bland annat hur jag bär mig åt för att starta en webbkurs, och hur man använder Wordpress.

Som vanligt knackar Jante på axeln och harklar sig när jag glider iväg i drömmerier om en framtid som självförsörjande novellsnickare. För jag har en briljant ide´, eller...flera idee´r rättare sagt.
Kan man verkligen leva på att skriva noveller? Eller dikter?

I morse hittade jag fler appar till barnens plattor, och laddade in dem. Det blir mycket tecknings- och målarappar. 
Har inte fattat hur man avinstallerar spel man inte vill ha, och grunnar på det.

Nu har klockan travat fram till strax över tio, och Razzel och jag har tragglat igenom hans matteläxa och svenskaläxa med mycket gott resultat.
När vi var klara spelade vi Mattequiz där de fick använda hjärnan extra mycket.
Appen heter Genious kids maths och finns på androidmarket. Alla fyra räknesätten är med, och samtliga ungar kan delta.

Imorse hittade jag en ny bok i min brevlåda:
Publicera dig! : om utgivning på förlag och andra publiceringsmöjligheter (kartonnage) 

Publicera dig handlar om utgivning på förlag och andra publiceringsmöjligheter.
Jag har inte hunnit kika så mycket i den, men det lilla jag sett verkar vara matnyttigt för oss som inte nått till förlagens kontor ännu.
Kerstin Aronsson, förläggare på Kabusa böcker är gästförfattare och delar med sig av sin kunskap i ämnet.

Nu ska jag stänga igen nätet och författa ihop några kursavsnitt i filmmanusförfattande, sedan tänkte jag försöka komma ut i kylan och ta en promenix med ungarna.

Ha en underbar dag

1 kommentar:

  1. Din kurs verkar vara en bra en, och boken likaså! Ha en fin dag med dina fina barn - och lycka till med alla dina projekt!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...