21 oktober 2012

Snickrar på veranda-filmmanusförfatteri

Idag har jag och Peter stått ute hela dagen.
Jag står väl mest och tittar på, räcker fram något verktyg då och då, tillrättavisar busiga barn, men jag står trots allt, och det känns underbart att inte ha så ont längre.

Vi bygger på en stor trappa där ingången är. 
I nuläget går vi in via källaringången, vilket är både trångt och förenat med risk att ramla.
För framför källaringången står en stor byggställning.

Under dagen hinner jag via iphonen ropa in ett par snygga skor till tösen, och inne i värmen sitter barnen och spela Temple run och andra spel på en surfplatta.
Trodde väl aldrig att jag skulle bli så engagerad i plattan som jag faktiskt blivit. Det känns konstigt att sitta med den i knäet och nå hela världen via nätet.
Tyvärr är den bara sådär att skriva på. Vilket jag märkte på bokmässan i Göteborg då jag inte tog med mig någon riktig dator.
Men det här med appar är mycket intressant, och jodå jag har vissa ideer.

Nu ska jag alldeles strax packa ihop internet för att filura lite på manuset.

Måste även skriva ett inlägg om filmmanusförfatteri som du får i veckan.

Ha det gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...