28 november 2012

Idag ville jag inte kliva upp ur sängen alls
Jag hörde hur det droppade från taket och förstod att regnet från igår kväll fortsatt på morgonen
Stönande drog jag täcket över huvudet och blundade, för att några sekunder senare väckas av en brutal signal från väckarklockan

Barnen var svåra, nästan omöjliga att få upp, och tiden gick fort
Eftersom jag ska på poesikväll ikväll måste jag parkera bilen i Tumba, och det gäller att vara snabb, annars finns det inga kvar

Tutade snabbt iväg mot skolan med de två äldsta ungarna, släppte av dem och for vidare

En enda parkering fanns kvar, så den klämde jag mig in på och väntade in peter som lämnade lilleman idag

Nu hämtar vi smidet till taket och jag ser att regnet bytts ut till snönslask
Bläh
Idag hade jag hellre suttit hemma och skrivit med en brasa i kaminen och hundarna vid fötterna

Nog klagat

Regnkappa, holkbyxor, varm mössa, handskar och en sång sedan upp på taket

Ha en härlig dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...