19 november 2012

En början-160

"Vi ska gifta oss på fredag", sa Freddy och höll Tomas hand i ett så hårt grepp att den vitnade. "Vi älskar varandra."
"Jaha, det var väl trevligt...men...lite överraskande", sa Berta och lade handen på pannan. "Du får ursäkta mig min pojke. Jag måste sätta mig. Det snurrar så i huvudet."
"Vill mormor ha en filt över benen? Du ser ut att frysa."
Berta skakade på huvudet och studerade den andra mannen under lugg. Vad i all världen skulle hon säga till sina väninnor, och Maja, undrar om hon visste om att brodern var bög? Lilla söta, fisförnäma Maja.
"Ska jag hämta ett glas vatten?" sa den andre mannen, och sträckte fram en hand. "Tomas heter jag. Vi jobbar på samma jobb jag och Freddy, och...ja vad säger man...vi...vi blev förälskade, men har hållit allt hemligt tills nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...