13 november 2012

En utsikt värd massor-plåttak

Idag har jag jobbat på Etnografiska museet igen.
Kolla utsikten:




















Det är Kaknästornet du ser, och ängar...stooora ängar.

Jag har ju vant mig vid höjder den här sommaren, och skakar inte lika mycket i benen då jag går upp på taken, men...ibland...känns det i magen.
Vi går upp till taket via en trappa.
Det går bra de första varven, men längst upp vajar ställningen, och man har sikt rakt ned mot marken. Det är många tankar som hinner surra in under tiden jag förpassar mig uppåt.
Men utsikten är värd flera hundra spänn. Det är så vackert att jag vill gråta.
Utsikten över taken är väl inget att hurra för, men du får ett hum om hur det ser ut.
Plåten är glashal av frosten, så det gäller att passa upp.

Efter att vi hissat upp stora plåtskivor röjer vi upp på taket, och börjar så sakteliga lägga dem.
Vinden sliter och drar i både mig och presenningarna som placerats över öppningen.

Vid halv fyra packar vi ihop, och åker hemåt. Det är köer överallt...och det dröjer över en timme tills vi stannar vid skolan.

In med ungarna i bilen, och full fart hemåt.

Nu sover barnen sött, och jag och Peter ska skriva fakturor.

Föregående natt tillbringade jag med manuset HAT och en gnutta KÄRLEK
Förhoppningsvis hinner jag jobba lite idag också.

Ha det





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...