12 november 2012

I mitt hus blåser det kallt överallt-Sagolikt förlag

Idag var det dags igen...
Panik!
Klockan stod på 7.18 när vi vaknade. Jag hade i och för sig varit uppe tre fyra gånger i diverse ärenden, men det var vid fyra.
Katter som vässar klor på sängen, hundar som gnäller och vill in i vårt sovrum, ungar som pratar i sömnen...ibland är det banne mig omöjligt att sova.

Snabb frukost, sedan racing till skolan.

Hem igen med kurrande mage, för naturligtvis hann jag inte äta något själv.
Hemma står Peter och skruvar gips för glatta livet, och lyser upp då jag kommer.

Jag hinner nästan slänga i mig en macka på stående fot innan han öppnar dörren, och frågar vart jag tog vägen.
Med mackan i handen går jag ut och agerar snickarlärling.

Men fint blir det...och varmt.

Än så länge blåser det isvindar på övervåningen, och jag har ytterkläderna på. Till och med vantarna behåller jag trots att vi står inomhus.
Ser hur det sakta växer fram ett enormt rum (ca 130 kvm) som så småningom ska förvandlas till tre barnrum plus toa/duschrum.
Det är jättekul att snickra, och efter ett tag inser jag att jag kan mer än jag tror.
Utsikten härifrån är formidabel.

Vi såg en ko med kalv, och några eftersläntande svanar som låg på täkten.

Peter far iväg mot stora staden till Etnografiska museet där han ska måtta ett enormt hål på taket som vi ska täcka med ny plåt  imorgon.
Brrr, det blåser så infernaliskt där uppe, så i morgon lär jag frysa rumpan och händerna av mig.
Fötterna har fått ett par nya kängor som jag hoppas räcker till.

Nu har ungarna pulats ned i sängarna, och de lyssnar på cd-saga från Sagolikt förlag.

Och jag ska efter en snabb raid på nätet logga ut och redigera manus istället.

Ha en underbar kväll

2 kommentarer:

  1. Anitha - det är fantastiskt att få dela din vardag! Tack för all
    glimtar, tack för att du är så jäkla modig att du kliver upp på tak och tar dig ner utan att ramla - ha en fin dag, även om det blir kallt!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...