13 december 2012

Barnjakt-Luciafestligheter-högar av litteratur

Idag har jag gjort två saker, jagat barn och bokfört räkningar. Två tråkiga saker jag helst vore utan.
Razmus har bara jävlats hela dagen med sina syskon. Jag försökte få honom att ägna sig åt annat än spelandet och kom med förslaget att vi skulle gå ut och åka snowracer.
Vad jag fick för svar?
"Nej mamma, det är tråkigt."
Då föreslog jag att vi skulle rita.
"Nej, det är också tråkig. Får jag låna din mobil och spela istället?"
Grr och morr snart blir jag galen på samhället som det ser ut idag. Barnen lär sig ju för attan att INTE gå ut och att INTE leka.
Imorgon tänker jag tvinga ut hela gänget, så det så.

När det blivit mörkt tutade jag och ungarna iväg till skolan för att Zabine skulle få vara med i luciatåget som gick utomhus. Då är det ingen risk att hon smittar någon, tänkte finurliga jag och ändå får tösen vara med i gemenskapen.

Razmus lekte Herre på täppan med en kille och lillebror Hampuz. Inga mjukisar där inte, oh no...tuffa tag, hååååårda tag. Gråt och ilska i samma portioner.
Jag fick stoppa kombattanterna flera gånger.

När vi åkte hem snöade det. Du vet sådär underbart vackert. Det dalade ned ett antal flingor framför billyktorna.

Nu har ungarna äntligen kojat och jag ska skriva fakturor åt Peter. 
På kontoret ligger det högar med oläst litteratur som väntar på att jag ska öppna dem. Det har blivit mitt ständiga dåliga samvete.
Försökte ladda in filmen från vigseln men misslyckades. Min gamla dator är just för gammal.

Ha det 
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...