7 december 2012

Morgontrötta barn-sjuka barn

"Mamma jag vill inte gå till skolan idag. Jag vill vara hemma med dig", säger Zabine och drar täcket över huvudet.
"Åh nej, upp med dig", svarar jag och drar bort täcket.
"Hampuz får ju vara hemma", muttrar hon och kryper ihop i fosterställning.
"Han är sjuk", säger jag och kittlar henne tills hon börjar skratta. "Upp och hoppa vännen"

Jodå, de kommer upp...båda två. Lilleman är febrig och hostar illa. En kruppliknande hosta som kommer från bröstets nedre del. Han kiknar ur.

Rita som kom hit igår kväll och stannade kvar är också trött. Ögonen hänger som två påsar.
"Låt Hampuz sova", mumlar hon och somnar om.

Zabine gråter i bilen och tjatar om och om igen att jag ska hämta dem tidigt. "Kom ett", snyftar hon och torkar tårarna då vi närmar oss skolan.

På väg hem betraktar jag landskapet och slås av hur underbart vackert det blir på vintern. Vägen är glashal och då jag möter en stor lastbil stannar jag bilen så långt ut det går.

Nu ska jag kliva ut från nätet och jobba med manus, räkningar och annat.

Ha en härlig dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...