23 januari 2013

Däckad-läxläsning-Tanja Dianova-wordpress

Familjen ligger fortfarande däckad, och jag har träffat Razmus lärare på morgonen för att diskutera hur det går för honom i skolan.
Hon sa att han är fantastiskt duktig på svenska och urdålig på matematik, men egentligen behöver han bara puttas på så klarar han matten. Tänk om han var lika pigg på att plugga som att spela på surfplattan eller x-box.

Det var iskallt ute och näsan sved av kylan.
När jag kom hem och kollade termometern såg jag att det var fjorton minus ute på verandan. Så jag håller mig inne, passar på att fixa till mina hemsidor och skriva på manuset.
Min personliga sida brakade igår och jag hittade wordpress svenska forum där en kille hjälpte mig.
Men, det räckte inte. Nu är sidan blank istället. Suck

Det är tack vare Tanja Dianova som jag fått en möjlighet att skapa min hemsida i wordpress. Webbhotellet One.com har nämligen inte one-clickinstallation av det och jag lyckades inte få in det själv.

Tyvärr börjar jag känna mig lite dålig jag med. Halsen svider och öronen. Typiskt säger jag och svär högt. Jag skulle gå på skrivarträff med tjejerna imorgon och måste  vara frisk någotsånär på lördag då det är dags för snowboard igen.

Teven går hela dagarna och barnen är lätt uttråkade trots att vi läser och skriver med dem. Att inte vara jättesjuk kan vara jobbigt.

Nu ska jag fixa mat till familjen och sedan plugga med Razmus.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...