12 februari 2013

Glasögonorm och dammiga fönsternischer

Morgonen började som vanligt med att jag nästan fick dra ur barnen ur sängen. Alllrahelst Lilleman som är en riktig tröttmössa. Jag hann väcka honom fem gånger innan han äntligen masade sig upp och joinade oss vid frukostbordet.

Jag sticker ju tidigast av all nu när jag jobbar på reningsverket. Klockan var exakt sju då jag lämnade tomten i vår alltför högljudda bil. Antagligen är det avgasröret som krånglar. Grrr, jag är så less på trasiga bilar.

Nåväl det tog bara nio ynka minuter att komma dit idag. Igår när det var halt och jävligt, tog samma resa trettio minuter. Det är skillnad på väglag minsann.
Jag dammsög golv och torkade dem efteråt, rum efter rum tills allt var klart. Då såg jag att fönsternischerna var tvärdammiga och drog med trasan där. Sedan fanns det inget mer att göra.
Klockan var tolv exakt, så det blev en kort arbetsdag idag.

Peter och jag pysslade hemma sedan hämtade vi de två minsta och hämtade Zabines nya glasögon.
Razmus har fått stränga order att inte yttra ordet glasögonorm när hon är i närheten. Det kan få Zabine att dissa glasögonen som hon måste ha. 
Hon fick ett par knalligt röda som hon älskar och ett par lila med blingblingstenar på skalmen.
Hon blev så söt. 



Vi skyndade oss till skolan och hämtade Raz och hans kompis Victor. De spelade på surfplattan från det de klev in i bilen till det att de åkte till Victor. Jag förstår inte hur man kan lägga ned så mycket tid och ork på en platta. För mig är det obegripligt.

Vi eldade i pannan och lade barnen till ro framför en godnatt film med Mamma Mu. Jag lade mig bredvid Hampuz...och somnade.

När jag vaknade igen klev jag upp och började skriva veckans novell ur barnperspektiv till min kurs.

Ha en härlig kväll.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...