18 februari 2013

Redigering av ord som bara är utfyllnad

Efter att jag skjutsat barnen till skolan åkte jag snabbt hem i åttio knutar och satte mig vid datorn. Idag skulle jag nämligen ägna dagen,  hela dagen till mitt manus. Redigering av historien och grov koll av orden ju, kanske, sedan och många fler.
Som vanligt fungerar internet uruselt och jag orkar inte ens försöka komma in för att skriva ett blogginlägg. Istället sätter jag mig i favoritfåtöljen med en dricka och en banan liggande på golvet bredvid.

Hur gick det då? Undrar du.
Jo, manuset växer och jag dras in i händelserna. Det borde vara ett gott tecken på att manuset fungerar, men...min prestationsångest är enorm eftersom några stora förlag bett att få se manuset när det är klart.

På eftermiddagen hämtade jag två av ungarna och spelade bland annat tv-spel med dem. 
Det enda jag gillar: Rayman
Efter några timmar kom Peter hem med Raz i släptåg. Vi spelade en stund till sedan stängde vi av.

Nu är klockan åtta och barnen sövda. Nu ska jag in i redigeringsdimman igen.

Ha en härlig kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...