2 februari 2013

Snowboard-inget för veklingar-redigering

I går redigerade jag manuset hela dagen och stora delar av natten. Gissa om jag hann skriva mycket?
Jag lyckades till och med sitta inne i vardagsrummet för att låtsas titta på teven med Peter. han somnade naturligtvis och jag fick skriva sittande i min härliga fåtölj.

Vi klev upp tidigt imorse. Anledningen till det var att vi skulle på snowboard och skidskola.
Jag var fortfarande skakig i benen efter influensan, men försökte envist stå på brädan och komma ned levande. Zabine och jag tragglade i två timmar innan jag var törstig och måste åka till backcafet.
När vi satte oss på stolarna kände jag hur benen skakade och då jag tog av mig vantarna såg jag att händerna gjorde detsamma.

Vi drack upp saften och gick ned till bilen där jag kraschade i sätet. Jag var slut!
Vi studerade människorna som åkte och beslöt oss för att vila tills kursen började.

Idag lärde vi oss åka lift. "Det är lite klurigt", säger vår ena lärare. "Vår lift är en krånglig jökel, men när du väl lärt dig hur den fungerar kan ni åka i alla liftar."
Johodu, tänkte jag och tittade på liften som ledde brant upp mot berget.
Efter uppvärmning gav vi oss i kast med liftandet och jo då, jag kom dit jag skulle, men först lyckades jag ramla flera gånger och skaffa mig vackra blåmärken.
Vackra? säger du och skakar på huvudet åt mina tokerier. Gamla kärringar har inget i backen att göra, lägger du till och tittar uppifrån och ned på mig.
Jag är ingen vanlig tant. jag är en extremt nyfiken tant som dessutom vägrar kalla mig tant. Åldern ligger i betraktarens öga. En man på fyrtio kan ibland verka äldre än femtio på grund av sitt beteende. Eller hur?

Nåväl, nog om det. 

Efter en hård dag har vi landat hemma och sitter framför teven som resten av Sverige och tittar på...tadam...melodifestivalen.

Så fort det är slut hojtar Razmus att vi ska sätta på tv4-film där de har Jurassic park-natt.
Men icke, jag och Peter ska titta på P.s jag älskar dig

Ha en trevlig kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...