4 mars 2013

En författares klagan

Solen stör mig idag.
Den sitter där uppe på himlen och skiner ned på vår by, gör så att skaren glimmar som av silver och lockar mig att lämna skrivandet och ta en promenad.
Jodå jag vet att det är bra att lufta sig ibland, men om jag tar ett steg ut genom dörren är jag rädd att känslan jag får gör så att jag stannar kvar i solen hela dagen.
Därför stannar jag härinne vid skrivbordet och drar för gardinen. Försöker inbilla mig att det inte alls är vackert väder idag, och mer eller mindre tvingar mig själv att sätta mig i min gröna sköna fåtölj och fortsätta redigera, mala alla ord genom skallen en eller två eller tre gånger till.
Det finns massor att göra.
Dagen började med snabb uppgång på grund av Peters längtan att snooza klockan. ha, ha...det blev mycket stressigt och Peter talade om att barnen lämnades av på skolgården fem över åtta. De hade alltså fem minuter tillgodo.
Jag stannade hemma och fortsatte med fakturerandet, men slängde in En början först.
Nu finns det 260 olika börjor som jag slängt ut på nätet.
Ibland undrar jag hur många börjor som får en fortsättning av någon ute i cyberrymden. Det vore kul att se.
Efter att ha ätit en snabblunch ska jag nu ta tag i att skriva en novell till nästa Att skriva för barn-tillfälle.
Den ska handla om två karaktärer, ha en konflikt och ena karaktären ska ha ett attribut dvs ett paraply, ett gosedjur eller något annat.

Jag läser också igenom svaret jag fått på novellkursinlämningen från Jenny Bäfving . Spännande och intressant verkar det vara, men jag har än så länge bara gjort den första kursdelen.

Om några timmar ska jag hämta barnen, så det gäller att ligga i.
Ha det gott




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...