15 mars 2013

Jag ligger efter

Jag ligger efter, det är jag fullt medveten om. På kvällarna när jag kommit hem har Peter gett mig onda ögat om jag ens närmat mig datorn.
"Kom och sätt dig här med mig", säger han och drar filten över våra ben.
Samtidigt spränger min skalle av skrivideer. Att gå på så många kurser som jag gjort den här veckan gör mig euforisk och om inte Peter stoppade mig skulle jag bosätta mig på kontoret och skriva, skriva, skriva.

I går var det femte gången jag var på kurs för att lära mig hemligheten med att skriva för barn och ungdomar.
Vi läste och dessikerade varandras noveller igår. I tre timmar. De där magiska timmarna ger vår underbara lärare Ylva Carlstedt oss så otroligt många tips. Det är knappt jag hinner anteckna dem.
Jag skriver och lyssnar konstant.
Och jodå du ska få dem du med, men inte än.
Idag tänker jag inte gå en meter. Barnen är på skolan, solen skiner ute, men jag tänker sätta mig i min fåtölj och skriva på mitt manus så det äntligen blir redo att åka till testläsare och lektör.

Du läser väl förresten tidningen Skriva? Om du scrollar uppåt hittar du ett kanonerbjudande som de har just nu. Förresten är det lika bra att prenumerera på en gång. Då missar man inga nummer.
Jag brukar sätta mig ned och lusläsa den. Antecknar vissa saker som är mer intressant än andra. Visst har jag tidningarna kvar, men om jag skriver ned tipsen fastnar de bättre i hjärnan verkar det som. Så gjorde jag i skolan också. Varteviga ord jag skulle lära mig präntades ned. Idag står de pärmarna i Hälsingland hos ma och pa.

Nä nu lämnar jag dig en stund.
ha en härlig dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...