1 mars 2013

Kalas hela dagen

Idag fyllde Zabine åtta år och fick köpa vad hon ville(nja, nästan) i leksaksaffären.
Som vanligt så blir hon helt ställd och vet inte alls vad hon ska välja.
Vi blev kvar över en timme och fortsatte till nästa ställe där hon också hittade saker.
Vi åkte till Ica Maxi där det var…bokrea. Hjälp! Jag hade tänkt undvika att beträda en sådan, men Ödet ville annorlunda.
Jag hittade flera intressanta böcker och stoppade mig själv från att köpa fler.
Jag har fullt sjå att läsa de jag har så det verkade inte så smart att köpa ännu fler.

Jag hade hämtat Zabines kompis Estrid och vår älskade barnvakt Rita mötte oss på leksaksaffären.

När shoppandet var över for vi hemåt och åt tårta.
Sedan gick kvällen. Zabines farmor och hennes man kom och fikade med famnen full av presenter.
Efter att vi sett på Gladiatorerna lade jag barnen och öppnade datorn för att kolla hur cybervärlden klarat sig utan mig.
Jag hittade några tips och…slängdes ut från nätet…om och om igen.
Faan, jävla Telia.
Vi ska få fast nät nästa vecka och det ska bli såååå skönt. Om nu Telia håller vad de lovar. Jag tvivlar.

Nu är klockan elva och jag ska vara social med Peter, det vill säga titta på dumburken.
Sov gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...