30 mars 2013

Påskpyssel på taket

I helgen är vi ute i Furusund och jobbar. Vi äter godis på kvällarna och jag skriver.

Igår tog vi bort allt tegel från taket
Barnen busade omkring i snön och jag kom på mig själv att stå löjligt leende över att de inte satt i en stol med näsan i en ipad.

Idag ska vi ta bort läkten och pappa det.

Solen börjar titta fram och det är sååå vackert ute.

Inatt skrev jag på manuset och försökte febrilt ta mig in på internet utan att lyckas.
Nu på morgonen kommer jag in några ynka minuter, sedan blir jag utkastad.
Det här är alltså ett perfekt ställe att skriva på. Inget internet, formidabel utsikt och nära till civilisationen om man har en önskan att se folk.

Ha en fantastisk dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...