10 mars 2013

Skogsarbete

Igår jobbade jag och Peter med timmer hela dagen.
Han hade motorsågen till hjälp och jag slet med kroppen för att träden inte skulle falla åt fel håll.
Jag hade flera gånger hjärtat i halsgropen.
Barnen ledsnade snabbt och gick in i stugan för att spela på sina plattor.
Det var kallt i stugan, så kallt att de fick behålla fleecetröjorna på.

När vi kom hem vid sju var vi möra i kroppen.
Men det är skönt att jobba med kroppen tycker jag. Peter masserade mina värkande axlar så hårt att jag skrek rakt ut.

Zabine sov över hos sin faster efter att de varit på teater, och resten av ligan landade i soffan. Melodifestivalen intogs samtidigt som vi käkade mat. God sådan.
Hampuz somnade innan första tonen från Munther hördes. Det är tröttsamt med frisk luft.

Idag väcktes jag av honom klockan sex. 
Nu smörar jag mackor och laddar för en ny tur ut mot Norrtälje. Vi ska kapa ned sista trädet, röja undan sista grenarna och skotta av taket på stugan. 
Men först frukost. Både till oss och hundarna.

Ha en underbar dag
Här skiner solen trots att isvindar viner runt knutarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...