9 april 2013

Mina begåvade skrivarkamrater

I går morse vaknade jag med influensa som sällskap.
Peter är redan sjuk och jag har varit det men frisknat till så sakteliga. Ha, ha trodde jag ja.
Nu var planen att jag skulle träffa mina begåvade skrivarvänner idag, men...jag tror inte de vill träffa mig när jag är så här dålig.
I morgon skulle jag ha träffat mina härliga kurskamrater, men jag tror inte att influensan speedar igenom så fort.

Nåja, nu har jag lämnat av tre barn på skolan och sovit några timmar. Huvudvärken är värst. Det andra kan jag ta. det är dags att sätta mig vid skrivbordet och jobba. Fakturor ska skrivas, räkningar betalas och framför allt ska jag skriva novell till kursen.
Jag hittade en , nej två eventuellt tre karaktärer till mitt barnmanus och jobbade på det hela kvällen igår. Det blev riktigt bra. Lite annorlunda att tänka och skriva till barn, men oj vad kul det är.
Om du läst igenom alla mina inlägg om att skriva för barn, förstår du varför.

Min skrivarkollega Pebbles berättade på facebook att hon fått med en SF-novell i bokprojektet VILDSINT gryning. Det är så himla kul att vi allihop har flyt just nu.
Återkommer senare om varför jag skriver så.

Eva Rydinger har kommit ut med sin bok Fotografen
Fotografen



Och snart, mycket snart kommer Annika Estassy Love´n ut med sin bok Solviken
Solviken (inbunden)



Pebbles Ambrose Karlsson gav ut sin fantastiska bok Jag vet inte var psykoser kommer ifrån 
Jag vet inte var psykoser kommer ifrån

Eva Åkerlind har gett ut två diktböcker, men har också ett fantastiskt manus på g.
Saknad : dikter ur sorgen (häftad)

Från hängmattan ser jag havet (häftad)

Jag själv har gett ut två böcker, men varit med i två antologier också.
Pappersskärvor (häftad)

Tre änglar och tre mirakel (häftad)

Vildsint (häftad)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...