17 april 2013

Redigerar tills ögena blör

Vilken kreativitet det just nu pågår här hemma. Det är bra att Peter jobbar borta.
Jag röjer bland ungarnas och mina kläder. Skriver och redigerar i ungefär samma måtta.
Inatt satt jag tills klockan två innan kroppen sa ifrån. 
Är fullt medveten om att jag borde gå långpromenader för att hitta tillbaka till min kroppsform, men jag väntar tills vägarna är torra. Hundarna ser ut som lergökar om jag går på grusvägarna runtom. Istället brukar vi gå ut i skogen bakom huset.
Solen skiner och jag drabbas av akut dåligt samvete för att jag inte går ut och klipper träden som vuxit sig långa.
Men det får bli senare.
Eventuellt är det slut på fritiden idag. Peter sa imorse att han kanske kommer hem framåt eftermiddagen.

Just nu sitter jag och lyssnar på Brolle. Han har en sån fin röst och jag gillar texterna. Det där med text tycker jag är extremt viktigt. Visst kan det vara bra musik, men resten då?

Pratade med Teuvo om e-bok och ska försöka ladda in eboksprogrammet i min gamla Mac och hoppas att det fungerar. jag vill så gärna göra e-böcker och Zabine ska få göra barnböcker med illustrationer.
Tänk om det ändå fanns fler timmar på dygnet. Så mycket som skulle bli gjort.

Mina raggiga hundar vill ha en klippning också, och jag själv måste klippas.

Puh, nä nu loggar jag ut och fortsätter med redigeringen istället för att beklaga mig här.

Så småningom hoppas jag få till fler inlägg om filmmanuskursen och Att skriva för barn kursen. Imorgon är det dags igen att träffa Ylva och de andra. Längtar naturligtvis.

Ha en bra dag nu, och se till att gå ut i solen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...