30 maj 2013

En början-342

Akta mig, stod det på skylten som stod vid sidan av en smal väg in i bostadsområdet. Någon hade ritat en svans på barnet och ett par stora öron. Den vitblåa skylten tydde på att det numrera fanns barn i området och jag var väl egentligen inte förvånad. Om inte jag mindes fel fanns det fyra röda hus längs vägen och idag hade nog flera byggts. Små rektangulära byggnader som lätt kunde blandas ihop. Per Persson, gamlingen som bott i huset längst ut till höger hade många gånger hjälpt mig då jag besökt mormor. Gråtande hickade jag fram vad hon hette och fick ledsagning till hennes vita dörr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...